ISTENHEGYI GÉNDIAGNOSZTIKA LABOR KFT.
PORTÁL ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYA

  1. Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tárgyi hatálya az Istenhegyi Géndiagnosztika Labor Kft. (székhely: 1125 Budapest, Zalatnai utca 2., cégjegyzékszám: 01-09-283801, nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, telefon: +36 1 5808600, email: info@gendiagnosztika.hu, „Szolgáltató”) azon szolgáltatásaira terjed ki, amelyek kifizetése a Szolgáltató online fizető portálján („Portál”) keresztül történhet.
  2. Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatást megrendelő, igénybe vevő, és a Portált használó valamennyi személyre.
  3. Jelen – módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt – ÁSZF 2023. 04.01. napjától kezdődően hatályos.

2. FOGALMAK

  1. Megrendelő: Az a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet vagy nagykorú cselekvőképes természetes személy, aki a Szolgáltató Portálján keresztül a Szolgáltatás díját megfizeti vagy ezzel a céllal a Portált használja.
  2. Jogosult: Az a természetes személy, aki a Szolgáltatás igénybevételére jogosult (azaz a Megrendelő vagy a Megrendelő által megnevezett természetes személy, a Portálon „Páciens” néven megadott személy).
  3. Ügyfél: A Megrendelő és a Jogosult együttesen.
  4. Külső Szolgáltató: Szolgáltató EÜ partnere, ahol a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges tájékoztatás, szerződéskötés és mintavétel történik. Külső Szolgáltatók listája: https://gendiagnosztika.hu/nipt-partnerhalozatunk/.
  5. Portál: A Szolgáltató által működtetett, a https://epenztar.gendiagnosztika.hu/ oldalon elérhető online fizető portál.
  6. Szerződés: A Jogosult és a Szolgáltató között a Szolgáltatásra vonatkozóan létrejött szerződés.
  7. Szolgáltatás: A Szolgáltató által nyújtott olyan egészségügyi vagy más jellegű szolgáltatás, amelynek kifizetésére a Portálon keresztül kerülhet sor.
  8. Díj: A Szolgáltató által meghatározott, a Szolgáltató Portálján közzétett szolgáltatási díj.

3. SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, A PORTÁL HASZNÁLATA

  1. A szerződéskötés menete:
  • a Jogosultat a Külső Szolgáltató tájékoztatja a Szolgáltatás igénybevételének feltételeiről;
  • a Külső Szolgáltató átadja a Jogosult részére a szükséges dokumentációt, amelyet a Jogosultnak lehetősége van elolvasni és ezzel kapcsolatban kérdéseket feltenni a Külső Szolgáltatónak;
  • a Jogosult kitölti a szükséges dokumentációt és aláírja a beleegyező nyilatkozatot – ezzel a Szolgáltatás megrendelése megtörténik és a Szerződés a Szolgáltató és a Jogosult között létrejön;
  • a szerződéskötést követően a Külső Szolgáltatónál megtörténik a Szolgáltatás elvégzéséhez szükséges mintavétel; a Szolgáltatás Díjának megfizetésére a Jogosult a mintavételt követő 48 órán belül köteles.
  1. A díjfizetés menete:
  • a Megrendelő a mintavételt követő 48 órán belül belép a https://epenztar.gendiagnosztika.hu/oldalra;
  • kattintással kiválasztja a mintavételkor választott Szolgáltatást és megnyomja a ’Kosárba teszem’ gombot FONTOS! Mindenképpen a mintavételkor és a dokumentumok kitöltése során kiválasztott szolgáltatást válassza a fizetéskor, ekkor már a szerződött szolgáltatás változtatásra nincsen lehetősége;
  • a ’Kosár’ felületen a Megrendelő a ’Tovább a Pénztárhoz’ gombra kattint, majd a ‘Pénztár’ felületen kiválasztja a számára szükséges számlázás módját, megadja a számlázási és elérhetőségi adatokat, valamint a Páciens nevét (Jogosult);
  • a Megrendelő a ‘Pénztár’ felületen áttekinti a ’Kosárba’ helyezett Szolgáltatást, kiválasztja a számára szükséges fizetési módot, nyilatkozik jelen ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató megismeréséről, majd elfogadja azokat és a fizetési módtól függően a ‘Megrendelés eküldése’ vagy a ’Fizetés Barionnal’ gombra kattint;
  • Barion alkalmazáson keresztül történő fizetési mód esetén a Megrendelő átirányításra kerül a Barion oldalára és a Barion felületén keresztül fizet;
  • végül a Megrendelő visszairányításra kerül a Szolgáltató weboldalára, ahol a Befizetés visszaigazolásáról szóló üzenetet látja. Továbbá a Szolgáltató a vásárlásról visszaigazoló email-t küld a Megrendelő által megadott email címre.
  1. A Szolgáltató mindaddig nem köteles megkezdeni a Szolgáltatás teljesítését, amíg a Megrendelő a Díjat ki nem egyenlítette. A Megrendelő a Szolgáltatásért a Portálon közzétett, szerződéskötéskor érvényes Díjat köteles megfizetni. A Portálon közvetlen banki átutalással, illetve elektronikusan, bankkártyával (a Barion alkalmazáson keresztül) történő fizetésre van lehetőség.
  2. A Szolgáltató a Megrendelő részére a számlát emailben küldi meg. A Szolgáltatás az általános forgalmi adózásban tárgyi adómentes szolgáltatásnak minősül. A számla kiállítása a mindenkori hatályos adó- és számviteli előírásoknak megfelelően történik.
  3. Jelen ÁSZF közvetlen elérhetőségét és a vásárlás adatait a vásárlásról küldött visszaigazoló email tartalmazza. Jelen ÁSZF megismerésére a Megrendelőnek a megrendelés során (a ‘Pénztár’ felületen) a https://epenztar.gendiagnosztika.hu/aszf/ linken lehetősége van.
  4. Az online fizetéssel egyidejűleg nyilatkozik a Megrendelő arról, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit elfogadja. Amennyiben a Megrendelő nem a Jogosult, a Megrendelő köteles tájékoztatni a Jogosultat a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekről. E kötelezettség elmulasztásából eredő esetleges hátrányos következmények a Megrendelőt terhelik.
  5. A Szerződés nyelve magyar.
  6. A Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexet nem alkalmaz.
  7. A természetes személy Megrendelő kizárólag olyan személy lehet, aki nagykorú.
  8. A Szerződés a Szolgáltatás teljesítéséig tartó határozott időtartamra jön létre.

4. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSE

  1. Az egészségügyi Szolgáltatás nyújtásához szükséges tájékoztatás és mintavétel helye a Külső Szolgáltató rendelője/egészségügyi intézménye, míg az egészségügyi Szolgáltatás nyújtásának helye a Szolgáltató székhelye: 1125 Budapest, Zalatnai utca 2. („EÜ Intézmény”).
  2. A Szerződés teljesítésének határideje az egyes Szolgáltatások leírásában kerül feltüntetésre.
  3. Jogosult bármilyen kérdése, panasza esetén a Szolgáltatásra való jogosultságát a korábban a Megrendelő részére emailben megküldött számlával igazolja.
  4. A Szolgáltató az egészségügyi Szolgáltatást a mindenkor hatályos magyar jogszabályok (így különösen az egészségügyről szóló törvény), továbbá a jelen ÁSZF, valamint szakmai protokollok, előírások és szakmai iránymutatások szerint nyújtja. A Szolgáltatást a 18. életévét be nem töltött Jogosult kizárólag a vonatkozó szakmai szabályok és protokollok szerint veheti igénybe.
  5. A Szolgáltató rendelkezik az egészségügyi Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekkel, valamint megfelelő hatósági engedélyekkel.
  6. A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtásához, valamint az ahhoz kapcsolódó feladatok elvégzéséhez jogosult közreműködőt, más szolgáltatót, szabadfoglalkozású személyt („Alvállalkozó”) igénybe venni, mely Alvállalkozó magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el. Az Alvállalkozók által nyújtott szolgáltatást a Szolgáltató változatlan formában értékesíti tovább a Megrendelő felé (közvetített szolgáltatás).

5. AZ ÜGYFÉL JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

  1. A Szolgáltatás igénybevételéhez a Jogosult konzultációs és mintavételi időpontot egyeztet a Külső Szolgáltatóval. Külső Szolgáltató tájékoztatja a Jogosultat a mintavétellel és a Szolgáltatással kapcsolatos minden információról és válaszol minden kérdésére. A tájékoztatás vagy mintavétel bármilyen hiányosságáért vagy hibájáért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  2. Jogosult tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás(ok)hoz tartozó szolgáltatási dokumentáció és beleegyező nyilatkozat aláírását és a mintavételt követően fizetési kötelezettsége keletkezik, a Szolgáltatástól való elállásra ezután lehetősége nincsen. A fizetési kötelezettség teljesítésére az Ügyfél a mintavételtől számított 48 órán belül köteles.
  3. Amennyiben a mintavétel minden tekintetben megfelelően történik, de a vizsgálat a Tájékoztatón feltüntetettek szerint „A mintavétel megismétlése szükséges” eredményt, vagy „Nincs eredmény” eredményt ad, a Díj tekintetében a Szolgáltató a vizsgálati tájékoztatón szereplő információk szerint jár el.
  4. A Jogosult köteles a Külső Szolgáltatóval együttműködni, és tájékoztatni minden olyan körülményről, amely szükséges a kórtörténet megállapításához, a vizsgálat elvégzéséhez, kezelés folytatásához, így különösen: korábbi betegségeiről, kezeléseiről, beavatkozásairól, szedett gyógyszerekről és egyéb készítményekről, továbbá gyógyszerek egyes összetevőivel szembeni érzékenységéről, valamint egészségkárosító kockázati tényezőkről (pl.: életmóddal kapcsolatos károsító szokásokról). A Jogosult köteles továbbá tájékoztatni a Külső Szolgáltatót minden olyan körülményről, amely mások életét, vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen fertőző betegségéről, illetőleg annak gyanújáról. A Szolgáltató nem felel azokért a károkért, amelyek bekövetkezése arra vezethető vissza, hogy a Jogosult a jelen ÁSZF és a vonatkozó jogszabály szerinti tájékoztatási kötelezettségének nem, vagy nem megfelelően tett eleget.
  5. A Jogosult köteles a Szolgáltatás nyújtását lehetővé tevő megfelelő (fizikai és mentális) állapotban megjelenni a Külső Szolgáltatónál konzultációra/mintavételre az előzetesen lefoglalt időpontban. Nem minősül megfelelő állapotnak az olyan állapot, amely megnehezíti vagy akadályozza a szolgáltatásnyújtást; így különösen: alkohol vagy drogfogyasztás miatti bódult vagy agresszív állapot.
  6. A beavatkozással járó egészségügyi Szolgáltatás igénybevételének feltétele a jogszabály vagy szakmai protokoll által előírt beleegyező nyilatkozat Jogosult általi megtétele. Erre a megrendelt Szolgáltatás nyújtását megelőzően kerül sor. Az egészségügyi Szolgáltatás nyújtásához adott beleegyező nyilatkozat bármikor visszavonható, azonban a Jogosult köteles a Szolgáltatónak az alapos ok nélküli visszavonásból eredően felmerült kárát megtéríteni.

6. A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

  1. A Szerződés megszűnik:
  • a 3.10. pont szerint a Szolgáltató teljesítésével,
  • a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével, működési engedélyének visszavonásával, elvesztésével,
  • a Jogosult halálával,
  • azonnali hatályú felmondással a lenti 6.4-6.5. pontok szerint.
  1. A Jogosult és a Szolgáltató bármikor jogosult a Szerződést közös megegyezéssel megszüntetni.
  2. A Szerződés határozott idejére tekintettel a Szerződés rendes felmondással nem szüntethető meg.
  3. Jogosult – a Szolgáltatóhoz címzett egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal – jogosult azonnali hatállyal felmondani a Szerződést, amennyiben:
  • a Szolgáltató a jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeit megszegi és felszólítás ellenére sem teljesíti;
  • a Szolgáltató jelen ÁSZF rendelkezéseibe ütközően megtagadja a szolgáltatásnyújtást.
  1. A Szolgáltató – a Jogosulthoz címzett egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal – jogosult azonnali hatállyal felmondani a Szerződést, amennyiben:
  • az Ügyfél a jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeit megszegi és felszólítás ellenére sem teljesíti;
  • az Ügyfél a Díjat határidőben (azaz a mintavételtől számított 48 órán belül) nem fizeti meg;
  • az Ügyfél tájékoztatási kötelezettségének nem vagy nem megfelelően tesz eleget;
  • a Jogosult alapos ok nélkül nem adja meg vagy visszavonja az egészségügyi ellátáshoz adott beleegyezését,
  • az Ügyfél a Szolgáltató munkatársaival szemben sértő, durva, agresszív, illetőleg erőszakos magatartást tanúsít,
  • az Ügyfél a Szolgáltató ügyfeleinek nyugalmát, ellátását zavaró magatartást tanúsít a Szolgáltató EÜ Intézménye, rendelője területén.
  1. A Szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a Felek kötelesek egymással elszámolni, amelynek keretében a Jogosult köteles a Szolgáltatót mentesíteni a Szolgáltatás nyújtása érdekében harmadik személyekkel szemben esetlegesen vállalt kötelezettségei alól.
  2. Az egészségügyi Szolgáltatás Szolgáltató Portálján történő kifizetése esetén a Megrendelőt nem illeti meg a 14 napos elállási/felmondási jog.

7. SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE

  1. A Portál használata során gyűjtött személyes adatok Szolgáltató általi kezelése a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatója (különösen annak 3.7. pontja) szerint történik, amely elérhető az EÜ Intézmény recepcióján vagy az alábbi linken: https://epenztar.gendiagnosztika.hu/adatkezelesi-tajekoztato/.
  2. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

8. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

  1. A Szolgáltató nem felel azokért a károkért, amelyek bekövetkezése arra vezethető vissza, hogy a Jogosult nem tartotta be a Külső Szolgáltató orvosának egészségügyi utasításait, javaslatait, vagy megszegte jelen ÁSZF szerinti kötelezettségeit.
  2. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a bekövetkező esetleges károkért, amennyiben a szerződésszegés ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható okból (így különösen áramszünet, gépmeghibásodás, természeti katasztrófa, árvíz, földrengés, kormányzati, állami korlátozó intézkedés, járványügyi hatósági intézkedés és járványügyi egyéb korlátozás stb. azaz vis maior miatt) következett be. Kártérítés címén a Szolgáltatás tárgyában keletkezett kárt kell megtéríteni; az esetleges következménykárok megtérítésére a Szolgáltató nem köteles.
  3. Az Ügyfél és a Szolgáltató kötelesek az elérhetőségi adataikban bekövetkezett változásról egymást tájékoztatni a változást követő legkésőbb 2 napon belül; a Szolgáltató a Portál felületén való közzététellel, az Ügyfél a Szolgáltatónak címzett emailben vagy Call-Centeren keresztül. E kötelezettség elmulasztása esetén a mulasztó felet terheli az értesítés elmaradásából eredő minden hátrányos következmény.
  4. A Felek kötelesek a Szerződéssel kapcsolatban tudomásukra jutott bizalmas információkat, üzleti titkot megtartani. Így az Ügyfél köteles a Szerződéssel összefüggésben általa megismert, a Szolgáltató működésére vonatkozó, és az alkalmazandó jogszabály szerint üzleti titoknak minősülő információt megtartani, azt harmadik személlyel nem közölheti, nyilvánosságra nem hozhatja. Nem vonatkozik a titoktartási kötelezettség az olyan információra, ami köztudomású, nyilvános vagy általánosan ismert, továbbá amelyre az alkalmazandó jogszabály szerint nem vonatkozik a titoktartási kötelezettség. A Szolgáltató köteles a vonatkozó jogszabály szerint az orvosi titkot megtartani.
  5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, így különösen az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény és a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, valamint az egészségügyi szolgáltatás nyújtására irányadó szakmai protokollok, előírások az irányadók.
  6. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF tartalmát bármikor megváltoztassa, amely megváltoztatott tartalmú ÁSZF a https://epenztar.gendiagnosztika.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ weboldalon kerül közzétételre. A megváltozott tartalmú ÁSZF – eltérő rendelkezés hiányában – a hatálybalépését követően létrejött Szerződésekre irányadó.
  7. A Szerződéssel összefüggésben írásbelinek minősül az email útján történő nyilatkozattétel is. A Szolgáltató elérhetőségei, melyekre az írásbeli jognyilatkozatokat címezni szükséges: email: panaszkezeles@gendiagnosztika.hu, postacím: Budapest, Zalatnai u. 2, 1125.
  8. Az emailen továbbított jognyilatkozat akkor minősül közöltnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. A postai úton továbbított jognyilatkozat közöltnek tekintendő a tértivevényen az átvétel időpontjaként meghatározott időpontban; átvétel megtagadása esetén a megtagadás időpontjában; ’nem kereste’, ’elköltözött’ vagy ’címzett ismeretlen’ postai jelzés esetén a küldemény feladásától számított 5. napon. Személyes vagy futárszolgálattal történő kézbesítés esetén a nyilatkozat közöltnek tekintendő az Ügyfél által megadott lakcímen, Szolgáltató esetén a Budapest, Zalatnai u. 2, 1125 alatt történő, Ügyfél ill. Szolgáltató nevében küldemény átvételére jogosult személy részére való átadásának időpontjában.
  9. A Portál használatával kapcsolatos panasz megtételére az alábbiak szerint van lehetőség:
  • személyesen a Szolgáltató székhelyén (1125 Budapest, Zalatnai u. 2.), nyitvatartási időben;
  • telefonon: a Szolgáltató Call-Centerén keresztül (rögzített telefonvonalon): +36 1 580 8600, munkanapokon 8-tól 16 óráig;
  • postai úton a következő címre küldve: Istenhegyi Géndiagnosztika Labor Kft., Budapest, Zalatnai u. 2, 1125;
  • elektronikus levélben a panaszkezeles@gendiagnosztika.hu email címre.

A Szolgáltató panaszkezelésével kapcsolatos részletes szabályokat a Szolgáltató panaszkezelési szabályzata tartalmazza, amely elérhető a https://gendiagnosztika.hu/panaszkezeles/ menüpontban.